​İZBAN'da Eski Normale Dönüş:"Doğayı Koruyacağız!"

İzmir'in kavurucu yaz sıcaklarında yolculuk konforunu artırmak ve enerji israfının önüne geçmek amacıyla İZBAN'da tanıdık bir uygulama geri dönüyor.

Pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak için geçici olarak durdurulan ve kapıların her durakta otomatik açılmasını sağlayan sistem, yerini yeniden "dokunmatik kapı" sistemine bırakıyor.​1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN trenlerinde kapılar artık otomatik açılmayacak; yolcular kendi inip binecekleri kapıları buton yardımıyla kendileri açacak.
​Peki, pandemi öncesinde de uygulanan bu sisteme neden geri dönüyoruz?
​ Daha Serin Vagonlar, Daha Az Enerji Tüketimi
​Mevcut sistemde, duraklarda kimsenin inip binmediği kapılar bile otomatik olarak açılıyor. Bu durum, özellikle İzmir'in sıcak yaz günlerinde içerideki serin havanın hızla dışarı kaçmasına ve klimaların içeriyi tekrar soğutmak için çok daha fazla enerji harcamasına neden oluyor.​Avrupa'daki birçok modern raylı sistemde standart olan bu uygulamayla birlikte:​İçerisi serin kalacak: Sadece kullanılan kapılar açılacağı için vagonların içindeki serin hava korunacak, yolculuk konforu artacak.
​Enerji israfı bitecek: Klimalar gereksiz yere efor sarf etmeyecek, tonlarca karbon salınımının önüne geçilerek çevre dostu bir ulaşım sağlanacak.
​Sürdürülebilirlik desteklenecek: İzmir'in enerjisi boşa gitmemiş olacak.

İZBAN Toplu taşıma Enerji tasarrufu